نکاتی که قبل از اجاره خودرو باید بدانیم!(حتما بخوانید)

داشتن یک ماشین اجاره ای می تواند مزیت بزرگی نسبت به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا  پرداخت هزینه زیاد براى تاکسی داشته باشد. اما هزینه های پنهانى وجود دارد که اگر از آنها آگاه نباشید ممکن است مجبور به پرداخت آن شوید. در اینجا به شما کمک میکنیم که از آنها قبل از اجاره خودرو آگاهى پیدا کنید.  

١. آیا شرکتی بیمه اجاره خودرو را قبول می کند؟

هنگامی که شما یک ماشین را اجاره می کنید، ممکن است پیشنهاد یک بیمه سنگین و گراف قیمت براى  پوشش هر گونه خسارت احتمالى دریافت کنید. شما ممکن است به آن نیاز نداشته باشید، زیرا در بعضی مواقع این بیمه ها، اتومبیل شما خودروهای اجاره ای را پوشش ندهد. در واقع این همان نکته ای است که شما باید قبل از اجاره هر گونه خودرو به آن دقت کنید. خیلی از شرکت های بیمه، هیچ گونه تعهدی نسبت به ماشین های اجاره ای قبول نمی کنند. پس قبل از هرچیزی نسبت به این مساله مطمئن شوید.



٢. شرکت بیمه ممکن است هزینه های بیش از هزینه آسیب را پوشش ندهد

هنگامی که با شرکت بیمه تماس میگیرید تا سیاست و خط مشی آن ها را در مورد پوشش هزینه های اجاره اتومبیل بررسی کنید یا توافق نامه ای را که با شرکت اجاره خودرو در خصوص بیمه بررسی می کنید، بپرسید که دقیقا چه مواردى را پوشش مى دهد؛ برخی از شرکت هرگونه خسارتى را که شما به ماشین اجاره ای وارد مى کنید پوشش می دهند، اما هزینه اجاره تعیین شده توسط شرکت اجاره خودرو را پوشش نخواهند داد.


 ٣. شما باید برای رانندگى بچه های خود بیشتر بپردازید

سن برای رانندگان  اتومبیل اجاره اى مزیتى ندارد. برای مدت زمان طولانی، شرکت های اجاره خودرو حتی اجازه رانندگى به افراد  زیر ۲۱ را نمی دادند. اکنون اغلب این کار را می کنند، اما هزینه های سنگین می تواند بخشی از تجربه رانندگان جوان باشد، معمولا هزینه کامل روزانه برای  ثبت نام راننده جوان (کمتر از ۲۵ سال) محاسبه مى شود، چه تمام مدت راننده باشد چه نباشد.


۴. شما باید برای رانندگان اضافی پول پرداخت کنید.

حتی اگر تمام رانندگان شما بالاى  ۲۵سال باشند، همچنان باید برای هر راننده اضافی که در هنگام اجاره اتومبیل  ثبت شده است، هزینه پرداخت کنید. به اینکه دقیقا چه تعداد راننده نیاز دارید دقت کنید و یک یا دو نفر را تعیین کنید تا از هزینه های زیاد جلوگیری کنید. 


۵. مطمئنا می خواهید در جاده های آسفالت بمانید.

اکثر شرکت ها مشترى هاى خود را از رانندگى در جاده هاى خاکى منع میکنند و اغلب بیمه هاى ماشین هاى اجاره اى اگر در جاده هاى خاکى برانید باطل مى شوند و مسئولیتى در برابر صدمات احتمالى به عهده نمی گیرند.پس طبق قوانین عمل کنید مگر اینکه بخواهید هزینه ماجراجویى خود را در جاده هاى خاکى بپردازید. 


۶. شما در شرکت اجاره خودرو، هزینه بسیار بیشترى بابت سوخت می پردازی.

یک توقف در مسیر بازگشت براى پس دادن ماشین اجاره ای تان ضروری است و آن، پمپ بنزین است. بیشتر شرکت های اجاره خودرو تعهد می گیرند که ماشین را با یک مخزن کامل باز گردانید،  و اگر این کار را نکنید، باید هزینه آن را به نرخ شرکت، که معمولا بیشتر از پمپ بنزین است بپردازید. 


٧. شما می توانید از هزینه اضافى فرودگاه جلوگیرى کنید.

اگر شما هوایى سفر کنید و از ترمینال فرودگاه ماشین اجاره کنید، باید هزینه اضافى براى اجاره فرودگاه پرداخت کنید. شرکت های اجاره اتومبیل از نظر قانونی مجبورند این هزینه ها را به فرودگاه بپردازند و پرداخت می کنند، بنابراین اگر از فرودگاه خودرو کرایه کنید، هیچ راهی برای اجتناب از آن وجود ندارد.  اگر هم مایل به پرداخت این هزینه نیستید، مى توانید یک تاکسى بگیرید و از هتل و یا یک شرکت در مرکز شهر خودرو کرایه کنید.


٨. شما می توانید با همراه داشتن امکانات اضافی خود، در هزینه ها صرفه جویی کنید

به صندلی کودک یا یک سیستم GPS نیاز دارید؟ میخواهید به رادیو گوش کنید؟ خودتان را مجهز کنید و در هزینه ها صرفه جویی کنید. وسایل جانبى مسافرت را همراه داشته باشید و مطمئن شوید شرکت اتومبیل آن ها را از صورتحساب حذف کند، قبل از آنکه آن را قبول کنید. مى توانید از تجربه اجاره ماشین، بدون پرداخت هزینه اضافى براى چیزهایى که انتظارش را ندارید، لذت ببرید. فقط کافیست کمى تحقیق کنید و چند سوال بپرسید، بنابراین مى دانید دقیقا چه چیزی دریافت مى کنید و بابت چه چیز هزینه پرداخت مى کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.